OHOJ- modellen
Tänk så här. Scenen är din....
Du äger en upplevelse/ anläggning eller är en destinationsutvecklare. Nu när du vill skapa bokningsbara produkter inom cykelturism, behöver du kanske lite hjälp på vägen. Så häng med upp på cykelscenen. •Vem är din publik? •Hur hittar du en säljande berättelse? •Hur producerar du en cykelvänlig upplevelse? •Hur skapar du lönsamhet på cyklistgästen? Förberedelsen. Vi tittar på vad du berättar om din verksamhet på sociala medier, jag lyssnar av dina drömmar och drivkrafter, vi går igenom vilken målgrupp av cyklisterna som skulle passa till just din föreställning. Vi fortsätter och tittar på vad olika säsonger kan erbjuda för typer av föreställningar. Vem eller vilka du skulle kunna göra föreställningen tillsammans med? Vilka möjligheter kan finnas till merförsäljning utifrån cyklistens behov och önskemål. Och det viktigaste. Jag befinner mig hela tiden på din spelhalva. Spånar idéer utifrån dina förutsättningar, agerar ”kopplerska” till samarbetspartner och har koll på vad som händer därute i omvärlden. Allt för att din föreställning skall bli unik och säljbar. Berättelsen. I berättelsen skapar du känslan runt din föreställning. Cyklisten ska uppleva det unika i naturen, vägarna, dofterna, maten, boendet som erbjuds. Varje föreställning har sin egna speciella berättelse. Berättelsen riktar sig också direkt till just den där speciella cykelgästen som önskas. Din publik skall känna WOW av din berättelse och vill komma till din föreställning. |
Föreställningen.
Kanske sätter du upp föreställningen själv eller samarbetar du med andra för att få genomslagskraft. Föreställningen är det bokningbara cykelpaketet eller eventet. Jag hjälper dig att skapa föreställningen direkt i myllan. Cykelpakets innehåll, tips på berättelse och foton, rundor, kartor, transporter till och från, boende, mat, cykeluthyrning, cykelservice, aktiviteter, besöksmål, kulturarv och framförallt var man hittar gofika! Publiken. Cyklisterna är din publik. Gästen ska bli så nöjd att hon/han blir din bästa ambassadör och tipsar andra om din föreställning. Och dessutom gärna kommer tillbaka när du erbjuder nästa föreställning. Publiken är nöjd därför att du har lyssnat av deras behov och önskningar och skapat en skräddarsydd, cykelvänlig föreställning. Jag kommer också drilla dig i cykelvänlighet före, under och efter föreställningen och hur du kan växa i rollen som cykelvänlig aktör. Du kommer också lära dig vad en ”otvättad öl” är för något och att RumpRäddarsalva är antagligen den viktigaste rekvisitan i din föreställning Scenen är din. Så bygger du en föreställning med en bra berättelse och en nöjd publik. Utan att slarva med kostnader och tid. Vi har inte tid med dösnack eller ”inspirations-jippon”. Här gäller mål och lönsamhetstänk. Då blir det verklighet. Då blir det lönsamt. Då får du en nöjd cykelgäst. Och då blir det en hållbar affärsutveckling. |